De Tennessee roadtrip

1 juni 2019 - Cherokee, Verenigde Staten

Op woensdag stond de wekker al om 7:30 en hadden we ontbijt met het zelf gemaakte brood dat Karman ons had meegegeven voor de reis. We hadden de vorige dag al een pot Nutella gekocht dus dat was ons ontbijt. Daarna reden we snel door naar Graceland. De plek waar Elvis Presley woonde. Wij kwamen mooi om 9 uur aan, precies toen het open ging. We konden dus met de eerste tour mee. Er waren verschillende tours waar je steeds meer kon zien. De duurste was $179,- super duur dus. Wij kozen voor degene waar je zijn huis kon zien en zijn vliegtuigen. Met een audio tour liepen we door Elvis zn huis en het was heel mooi. Er werd verteld over zijn familie en hemzelf. Hij en zijn familie liggen begraven in de tuin dus hebben we ook zijn begraafplaats gezien. Na het huis te hebben gezien gingen we naar zijn vliegtuigen. Hij had 1 grote, waarin een hele slaapkamer zat, en 1 kleintje die waarschijnlijk voor binnenlandse reizen was. Hierna gingen we op zoek naar het huis van Jerry Lee Lewis. Opa had ons het adres al gestuurd dus we konden het zo vinden. Hier kon je alleen niet naar binnen, want hij woont daar zelf nog, dus hadden we foto’s bij de poort gemaakt.

En toen door naar Nashville!

Ongeveer 3,5 uur rijden en we kwamen aan bij ons hotel. Even inchecken en toen gelijk op pad! We hadden in gedachten om naar de music hall of Fame te lopen dus dat gingen we doen. We liepen over de Broadway St. Een drukke straat waar bijna alle cafés zaten. Toen we aankwamen bij de hall of Fame was hij dicht dus liepen we terug. Het was toen ook al etenstijd dus gingen we opzoek naar een restaurantje. Maar al gauw kwamen we erachter dat we een aantal restaurantjes helemaal niet in mochten omdat Daniëlle en ik nog geen 21 zijn! Ze vroegen heel de tijd om onze Id’s dus al veel restaurantjes vielen af. Toch konden we er een vinden waar we wel binnen mochten en toen konden we ook nog eens op de rooftop zitten met live muziek!

De volgende ochtend gingen we naar het pantheon. Dit is een nagebouwd Grieks gebouw dat in Athene staat. Dit hadden ze neergezet voor een expositie, maar de inwoners vonden het zo mooi dat ze het er wilde laten staan. En dat was ook gebeurd want het is er nu nog steeds. Ik, Daniëlle en mama lopen naar binnen om het museum in te gaan. Hierin lagen dingen van Nashville van die tijd en ook van de film Percy Jackson, want daar was een scène van opgenomen in dit gebouw. Op de boven verdiepen stond de Pallas Athena. Een mega groot standbeeld van Athena. Dit is ook nagemaakt, want de echte die in Griekenland stond is verdwenen en niemand weet waar die is. Mooi, maar het gezicht zag er een beetje gekkig uit. Hierna weer snel op de weg, want dit keer vertrokken we naar de Great Smoky Mountains. Dit was een trip van 4,5 uur. Het was wel een hele mooie reis. De natuur was hartstikke groen en we reden door de bergen heen. We kwamen wat later aan dus het had geen zin meer om nog een hike te gaan maken dus gingen we een wandeling maken in het dorpje Cherokee waar we zaten. Daarna bij Wendy’s eten, waar ik mijn familie friet in een frosty heb laten dippen en dan eten. De mening was; wel lekker, maar raar want friet hoort warm te zijn. Toen naar de kamer en slapen.

Vrijdag ochtend stond de wekker al op tijd want deze dag gingen we hiken! De eerste hike maakte we op Chimney tops. Een hike waar ik vooral veel moeite mee had. Het was helemaal bergop waarna en de hike was iets van 2.8 kilometer heen (maar we moesten dus ook nog terug). Toen we eindelijk boven waren was het uitzicht wel mooi. We hadden daar even gezeten en gingen toen weer terug. De hik naar beneden was voor mij veel makkelijker en die ging ook een stuk sneller. Daarna gingen we even ergens langs de weg eten en toen reden we door naar de volgende plek Clingmans Dome. Dit was een 0,5 mile hike. Dit was een ander soort want het was een geasfalteerd pad en er liepen heel veel mensen. Ondanks het niet een heel lang pad was was het wel heel stijl en maakte het dat ook weer iets moeilijker. Als je helemaal bovenaan kwam kon je uitkijken op alle bergen om je heen. Daarna liepen we nog een klein trail en zijn we nog naar een oude meelmolen geweest. Als avondeten hadden we dit keer taco Bell. Morgen hebben we weer een reisdag met een vlucht van Knoxville naar Denver dus ook weer een drukke dag.

1. Fam v helvoirt:
    1 juni 2019
    Leuk en mooi allemaal, maar ik denk ook heel vermoeiend. Maar lekker genieten met jullie gezinnetje xx
  2. Nicole:
    1 juni 2019
    Mooi nu met z'n vieren op pad! Maak maar veel mooie herinneringen. De groetjes ook aan papa, mama en Danielle
  3. Paul:
    1 juni 2019
    Geniet ervan en heel veel plezier daar met z.n allen.
  4. Opa & Karin:
    1 juni 2019
    Ook al in Nahville geweest, het houd niet op voor jullie. Mooie foto's hoor! Maar wat is dat nou? Jij bent het afgelopen jaar zo sportief bezig geweest met je gastfamilie en nu kun klaag je over een beetje bergopwaarts? Geintje hoor schatje, geniet maar lekker van alles wat jullie nog te zien krijgen en mee zullen maken. De groetjes van de poesjes. xxx
  5. Ellie en Wim:
    Heerlijk vakantie
    Lekker met papa en mama en je grote zus
    Kan je weer lekker kleine zusje zijn
    Groetjes voor allemaal
    Houdoe uit Rosmalen