Rocky Mountains

4 juni 2019 - Nederland, Colorado, Verenigde Staten

De wekker om 5:30, koffers inpakken, ontbijten en naar t vliegveld rijden! Zo ging onze laatste ochtend in Tennessee. We moesten 2 uur rijden om naar het vliegveld te komen waarvan ook een heel stuk door de bergen. De vlucht duurde 3 uur maar door het 2 uur tijdsverschil kwamen we maar 1 uur later aan in Denver. We kregen een nieuwe huurauto en toen regelrecht naar ons verblijf in; ja echt: Nederland! We zijn toen een beetje gaan rondlopen in het dorpje. Het is echt heel klein en ook echt heel boers, maar wel gezellig. S’avonds gingen we overleggen wat we de volgende 2 dagen zouden doen in de Rocky Mountains.

Op zondag stonden we vroeg op en gingen we naar deer mountain. Dit was een hike van 2 uur naar boven en n uur naar beneden het was best stijl naar boven en op het einde werd het al helemaal zwaar maar we hebben het gedaan! Bovenop was er een heel mooi uitzicht waar we even hadden gezeten. Het leuke was vooral dat hier chipmunks zaten. Ze waren niet bang voor mensen dus ze rende langs iedereen heen. Je mocht ze geen eten geven dus je moest wel zorgen dat je tas dicht bleef. Hierna gingen we naar de Ouzel Falls. Dit waren 3 watervallen aan één rivier. Hoe hoger we kwamen, hoe steiler het natuurlijk werd, maar ook hoe meer sneeuw er lag! Bij Deer mountain lag er ook wel een beetje langs de paden en toen hadden danielle en ik ook sneeuwballen gemaakt, maar hier lag het echt op het pad. Het was voor een deel al wel aan het smelten dus het was een beetje een vies pad. Onderweg naar de 2e waterval zagen we een eland. Hier moet je alleen niet te dichtbij komen, want ze kunnen agressief zijn tegen mensen. Na een paar foto’s gemaakt te hebben liepen we weer verder. Eindelijk kwamen we aan bij de laatste waterval. Papa was een beetje teleurgesteld dat we geen beer hadden gezien en ik dat we geen slang waren tegengekomen. De waterval was heel mooi en het maakte echt een luid geluid. De terugweg ging sneller en toen we beneden kwamen waren we allemaal bek af. We aten in een restaurantje in ons dorpje en gingen daarna al snel naar bed.

Vandaag moesten we er ook weer op tijd uit, want we gingen naar emerald, dream & nymph lakes. Eenmaal daar aangekomen was het al een stuk drukker dan we hadden gehad bij de andere paden. Hier gingen we ook weer omhoog, maar hier lag ook heel het pad vol met sneeuw. Het was daarom best eng om te lopen, want je kon vrij makkelijk gaan uitglijden. Hierbij zijn Daniëlle en ik alleen tot het eerste meer gegaan en een stukje daarboven waar we wachtte op papa en mama die nog wel doorliepen naar het tweede meer. Volgens mama was het tweede meer echt heel mooi en er was een heel mooi uitzicht. Het lag helemaal in het ijs en sneeuw. Daniëlle en ik waren dieren aan het spotten in de tijd dat we aan het wachten waren. We zagen weer een chipmunk en een marmot. Daarna liepen we naar het bear lake wat er echt nog niet 100 meter vanaf lag. Dat zag er ook heel mooi uit, maar daar zijn we niet omheen gewandeld. Toen op naar een ander plekje waar minder sneeuw zou liggen. We gingen eerst picknicken, toen zijn we naar een uitkijkpunt gereden en toen naar Beaver Meadows waar we een stukje liepen en we best veel hertjes van dichtbij in de weide zagen liggen. Toen gingen we naar Boulder. De grotere stad die in de buurt lag van hier. Er was niet heel veel te doen dus we zijn alleen naar een target geweest en daarna weer terug gegaan naar ons plekje. Nog even foto’s maken bij het Nederland bord terwijl de politie dichtbij staat te patrouilleren. En een kopje koffie drinken bij een lokaal tentje. Deze avond plande we ook weer wat we zouden gaan doen voor de volgende dag. Morgen hebben we een reisdag van 6 uur naar Moab in Utah dus weer een lange dag! Maar gelukkig is de natuur hier wel heel mooi dus we zijn nooit verveeld!

1. Fam v helvoirt:
    4 juni 2019
    Mooi hoor, veel plezier naar de volgende stop. Xxxx
  2. Ellie en Wim:
    4 juni 2019
    Vakantie is afzien he meisje
    Was je maar lekker bij je gast gezin gebleven
    Nee hoor grapje
    Geniet lekker van het mooie landschap
    En van je gezelschap
    Allemaal de groetjes
    Houdoe uit Rosmalen
  3. Opa & Karin:
    6 juni 2019
    De Rocky Mountains, wie heeft er niet van gedroomd om daar eens een kijkje te nemen? Rijd papa een beetje rustig over die Amerikaanse wegen, vroeger stond er altijd een Sheriff achter een groot reclamebord te kijken of hij geen hardrijder kon bekeuren?