Zion + Glen Canyon

10 juni 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Bryce canyon lag op de weg naar Zion. Dus waarom daar niet even stoppen? Het was een lange reisdag dus hadden we besloten dat we bij bryce canyon ook ondertussen zouden stoppen. Het zag er mega mooi uit en er waren verschillende plekken waar je kon stoppen met je auto om even fotootjes te maken. Daarna reden we weer verder naar onze bestemming Hurricane waar het park Zion dichtbij lag. Eenmaal aangekomen trokken we onze bikini’s aan en lagen we bij het zwembad. Mama en ik gingen de hottub terwijl Daniëlle en papa een boekje aan het lezen waren.

De volgende dag gingen we het park in. Je kon er niet in rijden dus je ging er met een shuttle bus in. Er waren 9 stoppen en wij stapte bij de 9e uit. Daarna werkte we terug naar 1. Er waren veel hikes en mooie natuur. Op een pad vertelde andere mensen dat ze een ratelslang op het einde van het pad hadden gezien. Ik werd al helemaal blij want ik wilde echt graag een slang zien, maar helaas was die al weg toen wij kwamen. Na dit park gingen we weer terug naar het zwembad en daarna ergens eten.

De dag daarna gingen we rijden naar Page waar de Glen Canyon ligt. De ochtend dat we aankwamen gingen we eerst naar de Horseshoe Bend. Dit is in de Glen Canyon en het lijkt net op een hoefijzer. Vandaar dus de naam. Hierna zijn we gaan rondrijden door het dorpje. We zijn gestopt bij de dam en hebben een kleine hike gemaakt. Vandaag hadden we een geboekte tour bij de upper antelope canyon. Dit is persoonlijk denk ik wel een van mijn favorieten samen met Arches. Hier liep je tussen de canyon met formaties die wijder waren beneden en smaller bovenaan waren. Daarom heette deze de upper. Het was wel een zeer fotografische tour want onze gids legde zelfs uit hoe je de beste foto’s kon maken. Toen de tour klaar was gingen we even bij onze hotel kamer lunchen en toen gingen we een boot huren om te varen op lake Powell. Dit was heel leuk en weer iets heel anders dan het vele wandelen en rijden dat we op deze vakantie al gedaan hebben. Morgen gaan we naar de grand canyon dus ik ben heel benieuwd hoe die gaat worden!

1. Opa & Karin:
    10 juni 2019
    Wat een mooie foto's en jullie zullen daar wel erg genieten van al die prachtige natuur, zijn benieuwd wat er nog allemaal volgt.
  2. Ellie en Wim:
    Wat een vakantie
    Wat een mooie foto.s
    Je kunt zien dat jullie het fijn hebben samen
    En dat is het belangrijkste
    Houdoe
  3. Fam v helvoirt:
    10 juni 2019
    Mooi allemaal, onvergetelijke reis. Enjoy and take care xxxx