Grand Canyon

12 juni 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

De grand canyon. Wie heeft er niet van gehoord? Deze dag gingen we mee met een shuttle bus. Net zoals in Zion mag je hier niet rijden met de auto voor de drukte.    Met 9 stoppen begonnen we dit keer bij de eerste en maakte we onze weg naar boven. Op sommige stoppen liepen we door naar de volgende in plaats van de bus te nemen. Het was een heel mooi uitzicht op alle plaatsen. Echt zoals je altijd op alle foto’s ziet. We zagen wat hertjes en salamanders maar verder niet veel wildlife. In de avond gingen we terug naar het park, maar dit keer om de zonsondergang te zien bij de canyon. Dit was ook heel mooi. Je zag de canyon waar het net leek alsof het een rechte lijn was waar je op zou kunnen lopen. De zon zat een beetje achter boompjes, maar we konden het nog prima zien. We zagen langzaam de kleuren van de lucht veranderen en toen de zon onder was zagen we al snel de eerste ster verschijnen.

De volgende dag sliepen we iets uit. Er zat bij dit hotel geen ontbijt dus de dag ervoor hadden we al brood gehaald. Lekker op de kamer ontbijten en dan weer het park in. We gingen naar het visitor’s center om te vragen wat een mooie hike was om te doen voor een paar uurtjes. We kwamen uit op south kaibab trail. Een trail van 2 tot 4 uur. Hij zou naar beneden lopen maar toen we daar aankwamen kwamen we erachter dat de hele heenweg naar ons viewpoint op 2,4 kilometer bergaf was. Dit betekende dus ook dat we weer bergop moesten. Toch hebben we het gedaan. Ik werd alleen bang tijdens het lopen van de afgrond die langs je zat de hele weg. Eenmaal aangekomen op bestemming ruste we even uit onder een boompje. Maar toen moest het moeilijkste nog beginnen. Terug de berg op. Bij de schaduwen namen we wat pauzes en een keer pakte we ook een granola bar. Er staat hier overal dat je de dieren niet mag voeren want ze kunnen agressief zijn. Toen wij aan het eten waren in onze pauze in de schaduw kwam er een eekhoorntje aan. Hij kwam super dichtbij en gingen op zn achterpootjes staan om bij ons eten te schooien. Natuurlijk hebben wij hem niks gegeven, maar het was wel grappig om te zien. Het terug lopen duurde maar anderhalf uur terwijl het echt als veel meer voelde. Daarna zijn we nog naar een museum in het park geweest en naar een uitkijkpunt gegaan. Eenmaal terug in het hotel sprongen we in het zwembad. S’avonds gingen we nog terug de Grand Canyon in om naar sterren te kijken, maar helaas scheen de maan te fel dus konden we niet heel veel moois zien. Natuurlijk konden we veel sterren zien, maar we hadden gehoopt op de Melkweg. Zeker weer een mooi park, maar ook de laatste voor deze reis.

1. Fam v helvoirt:
    12 juni 2019
    Wat zullen jullie gesloopt zijn als jullie thuis zijn. Maar wel super mooi😘
  2. Nicole:
    12 juni 2019
    Wat geweldig mooi weer en jullie staan altijd zo stralend op de foto!
  3. Ellie en Wim:
    12 juni 2019
    Jullie hoeven niet naar de sportschool
    Lekker sporten in de buitenlucht
    Wat een trip zeg
    Houdoe
  4. Anthonie van der steen:
    indrukwekkend zeg,
    mooie foto's
  5. Jessica van Roosmalen:
    12 juni 2019
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's elke keer weer.
  6. Opa & Karin:
    12 juni 2019
    Nou Kelly, je bent goed bezig met al je verhalen, ga maar lekker door want zo beleven wij ook mee wat jullie allemaal ontdekken in dat verre Amerika. Tot het volgende verhaal!