Arches

6 juni 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Eerst rijden door de bergen en daarna door rots achtig gebergte. Om 2 uur kwamen we al aan bij het eerste park. Dead Horse Point Park. Dit was het eerste canyon park waar wij doorheen zouden lopen. Dit park was wat kleiner en daarom was het een state park en geen nationaal park. Het was wel heel mooi. Je kon mega ver weg kijken en we begonnen gelijk met foto’s maken. De temperatuur hier was ook heel anders. Inplaats van het benauwde van Tennessee was het hier gewoon warm. In 30 graden liepen we rond en toen we er genoeg van hadden reden we snel door naar ons hotel en sprongen we het zwembad in. S’avonds gingen we uiteten en liepen we rond in het stadje Moab waar we verbleven. Dit plekje was iets levendiger dan het dorpje waar we voorheen zaten.

Vandaag gingen we naar het Arches National Park. Hier zijn er steenformaties in de vorm van een boog. We begonnen hier met lopen op het makkelijke pad. Daar zagen we eerst de landscape arch. Toen liepen we verder, maar kwamen we uit op een stukje waar je of moest klimmen op een klif of terug om moest draaien. Papa klom naar boven, maar wij wilde eigenlijk niet dus besloten we dat papa door zou lopen naar de double arch en daar op ons zou wachten terwijl wij een andere route namen. Onze route bleek veel langer en om bij de double arch uit te komen zou je ook nog eens een hele hoop moeten klimmen. Niet gedaan dus. We keerde om in de hoop dat papa niet nog steeds aan het wachten was op ons, maar toen we terug bij de ingang van dat pad kwamen stond hij al op ons te wachten. Daarna gingen we allemaal terug naar het hotel. Daniëlle voelde zich niet heel lekker dus zij ging rusten op de kamer terwijl ik, papa en mama bij het zwembad gingen liggen. Natuurlijk zijn we alle drie hartstikke verbrand, want het was 30 graden. Rond 5 uur gingen we weer terug naar de Arches. Hier liepen we nog een ander korter trail waar we 2 arches zagen.  We stopte ook nog bij andere punten. Morgen vertrekken we naar Zion. Ik vond Arches heel mooi en ik ben benieuwd hoe de rest van de canyon gaan worden!

1. Fam v helvoirt:
    6 juni 2019
    Ziet er erg indrukwekkend uit, en gelukkig ook wat ontspanning bij het zwembad 😉 en hopelijk is Daniëlle snel weer opgeknapt. Xxxx
  2. Angela Versteijnen:
    6 juni 2019
    Impressive! Mooie foto's ook!
  3. Ellie en Wim:
    Prachtige foto
    Wat een natuur geweld
    Veel plezier verder.
    Houdoe
  4. Opa & Karin:
    6 juni 2019
    Jullie hebben het er maar druk mee, al dat wandelen en dan nog in je vakantie. Geniet maar lekker maar die Arch van Saint Louis was toch wel een stukje groter hé?
  5. Nicole:
    7 juni 2019
    Wat een mooie foto's en mooi verhaal weer!
  6. Aad en liesbeth:
    9 juni 2019
    Nog even lekker genieten met zijn allen