Games & other things that i’ve done

18 september 2018 - Missouri, Verenigde Staten

Mijn eerste echte football game!

Vandaag met het thema white out. Dat betekend dat alle studenten van mijn school in het wit gekleed gaan.

Ik en Danielle vertrokken al vroeg zodat we sowieso een plekje hadden in de student section, waar je als student echt wilt zitten, want daar zitten alle verkleedde en enthousiaste studenten.

En enthousiast waren ze! Veel schreeuwen, yells roepen en springen! Mijn oren deden pijn na deze game, maar het was wel een hele leuke ervaring.

In de half-time treed de band en de color guard op.

Dit was super cool om te zien. Vooral omdat mijn hostzusje Lilly in de color guard zit!

Zij dansen om de band heen en hebben felle pakjes aan, gooien met vlaggen en geweren (neppe).

Ook wonnen The Eagles! Dat is mijn schoolteam. Dus dat was al helemaal leuk voor de eerste game.

De dag daarna gingen we naar bass pro. Misschien heb je daar al ooit van gehoord, want het blijkt wel heel groot te zijn.

We hebben rondgelopen in de winkel, die echt van alles verkoopt voor kamperen en vissen. Ook wapens.

Daarna zijn we naar het museum geweest waar ze opgezette dieren hadden.

Het was eigenlijk best cool om te zien, ook al had ik dat niet verwacht!

Die zondag bleef ik thuis van de kerk om voor de eerste keer te gaan facetimen met mijn ouders en zus! Ik wilde dit graag doen als niemand thuis was, want dat vond ik wat fijner voor de eerste keer.

Het was wel moeilijk, want ik begon gelijk te huilen toen ik papa en mama zag, maar gelukkig ging het daarna wel goed en konden we gewoon praten zonder dat ik heel de tijd moest huilen.

Alleen toen kwam Daniëlle, die mij verbeterde (wat ze altijd doet en waar ik helemaal gek van wordt) en toen barste ik weer in tranen uit.

Best gek wat je kunt missen ook al verwacht je dat niet.

Ik denk dat we wel ongeveer 2 uur hebben gekletst, maar dat was wel heel fijn en leuk.

Natuurlijk mis ik ze wel, maar het wordt wel steeds makkelijker, omdat ik nu hier ook mijn vrienden en familie heb.

3 september! De dag dat jullie allemaal gewoon moesten werken en naar school moesten gaan maar ik en de rest van Amerika lekker vrij waren omdat het labor day was! Arbeidsdag dus.

Deze dag zijn we met heel de familie naar de film Christopher Robinson geweest en daarna terug naar mijn huis gegaan om gezellig te eten.

En wat hadden we? Hotdogs!

Mijn eerste Amerikaanse hotdog! En hoe smaakte het? Nou, precies hetzelfde als een knakworst! Speciaal dus? Niet helemaal, maar wel lekker!

In de week van 9/11 keken we op school tijdens American government een documentaire die heel interessant was. Verder werd er niet heel veel aandacht aan besteed.

En toen! De dag waar ik niet heel veel zin in had! Of ja, voor mij nog steeds gewoon 11 september, maar voor Nederland 12 september.

Mijn zus haar verjaardag.

De aller eerste keer dat ik er niet bij was.

Dit vond ik wel een van de moeilijkere dingen, maar gelukkig kon ik haar wel om 00:00 facetimen om haar een fijne verjaardag te wensen!

Helaas zullen nog wel meer van deze dagen komen dat in verjaardagen of andere dingen zal missen, maar ja, dat hoort erbij, toch?

Die donderdag was er een tiger roast op school in de avond.

Dit gebeurd altijd een dag voor de game tegen Ozark. De rivalen van Nixa.

Het plan was on hierheen te gaan, want de entree was maar $5,-, maar toen we daar aankwamen bleek het $10,- te zijn.

Dat vonden ik en mijn vrienden het niet echt waard. Er waren maar een paar activiteiten en de tijger die ze hadden gemaakt was ook niet heel spectaculair.

Dus besloten we om naar de film te gaan!

Waar ik gelijk achterkwam is dat de film in Nederland stukken goedkoper is! Het was iets rond de 9/10 dollar, maar daar bovenop komt ook nog eens belasting dis werd het nog duurder. En de kleinste popcorn koste rond de $6,-!!

Waar ik mij het meest aan irriteer is dat ze belasting niet al in de prijs inbegrepen zit.

Nu heb je heel de tijd geen hele bedragen en krijg je 1 en 2 centjes terug.

De dag daarna was de game tegen Ozark.

Het thema voor vandaag was ‘Merica.

Dus in de kleuren van Amerika.

Elke keer als The eagles scoorde rende een paar jongens rond het veld met elk een vlag met een letter die dan Nixa spelde.

En we hadden goed gewonnen tegen Ozark! Een score van 42-14! Iedereen was super blij hiermee!

De dag daarna hadden we een SuperSaturday. Dit was vanuit de kerk een activiteit voor jongeren. Dit was voor onze groep jongeren, maar ook voor andere groepen jongeren uit andere kerken.

We reden helemaal uit naar Arkansas on te gaan ziplinen, rockclimben en om daar op de ranch een beetje mee te helpen met verven.

Op de heenweg viel ik in slaap dus had ik niet van het uitzicht kunnen genieten.

Rockclimben had ik niet gedaan, want dat vond ik te eng, maar ik heb wel de zipline gedaan! Dit was super leuk! Het was een hele lange lijn met automatische stop dis je kon gewoon achteruit leunen en genieten.

We hadden drie groepen en wij waren als laatste met helpen op de ranch, maar toen we klaar waren met ziplinen was het verven al klaar dus mochten we mooi relaxen!

Op de weg terug bleef ik wel wakker en de reis was super mooi! Het was heel heuvelig, maar het leek wel alsof ik op vakantie was! Want ik was nog nooit zo snel in een heuvelig/berglandschap gekomen.

Ook hebben we gereden op een van de mooiste wegen! Karman vertelde me dat hier heel veel motorrijders komen om gewoon te rijden en genieten van het uitzicht. En groot gelijk geef ik ze! Want dat zou ik zelf ook wel willen doen.

Deze week is het spirit week. Dit is de week oplopende tot homecoming dat aanstaande vrijdag is!

Elke dag hebben ze thema’s.

Zo was maandag pyjama day (dus in je pyjama naar school. Heb ik dat gedaan? Nee, ging me net iets te ver)

En dinsdag was twin day.

Ook heb ik een jurk gevonden voor homecoming! Ik moet alleen nog schoenen kopen en dan ben ik er helemaal klaar voor!

Ik heb er echt mega veel zin in! Ik ga samen met mijn vriendinnen en we hebben al plannen gemaakt om na de dance naar Ihob te gaan, een wafel/pannenkoek ontbijt plek (waar je s’avonds ook terecht kunt) en daar kijk ik ook al helemaal naar uit, want dat is ook echt Amerikaans. Dit is iets wat je altijd in boeken leest en in films ziet en nu ga ik het zelf ook doen! Super leuk dus!

En daarna gaan we een film kijken bij Olivia’s huis en blijven we daar slapen. Het klaarmaken doen we bij mij thuis.

Nog een paar dingen die me opvallen:

Het boeit niemand echt hoe ze eruit zien. Mensen komen in trainingsbroeken naar school en hier dragen ze ook nog crocs! Kun je je dat voorstellen? Als je die in Nederland zou aantrekken zou iedereen je super raar aankijken, maar hier heeft iedereen ze nog.

Ook hebben ze geen lunchbox zoals wij hebben maar een heel apart tasje waar al het eten in gaat. En sinds de meeste mensen geen locker hebben loop je dus heel de tijd met 2 tassen rond. Ook heeft iedereen hier een rugzak, dus geen cowboybags en geen handtassen.

Wat ook heel speciaal is dat ik al twee keer heb meegemaakt is de mission call!

Dit is iets voor de kerk en is heel belangrijk voor de latter day saints (geen mormonen, voor redenen waar ik nu even niet meer op kan komen)

De eerste mission call was voor hun neef.

Het was heel druk in hun huis en het was best emotioneel.

Hun neef gaat voor 2 jaar naar Hongarije en Roemenië. Hier gaat hij vertellen over hun geloof en proberen mensen te bekeren. Ze communiceren vooral over de mail en mogen maar 2x per jaar met de familie facetimen. Mega zwaar dus, maar voor een doel waar hun in geloven.

De tweede was van een vriend van de neef en mijn hostzusjes. Hij gaat naar Thailand! Ook echt super vet.

Best cool om te zien dat ze echt heel de wereld over gaan. Ze moeten ook de taal leren van dat land wat ook echt cool is.

Ik ga me nu even druk maken over het feit dat ik nog steeds geen schoenen heb en homecoming al in een paar dagen is dus hierbij tot de volgende keer!

1. Nancy:
    19 september 2018
    Hoi Kelly, weer een mooi verslag van jouw avontuur aan de andere kant van de wereld 👍. Wat heb jij het ontzettend druk daar😀. Het is leuk wat jij vertelt ken ik alleen maar van films en jij maakt het allemaal echt mee, echt super. Een avontuur waar wij alleen maar van kunnen dromen. Geniet ervan meisje en fijn dat wij jou mogen volgen. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. Liefs en een dikke knuffel💖💖💖
  2. Mama:
    19 september 2018
    Super leuk verhaal weer schatje. We genieten met je mee en gaan snel weer facetimen 😉 Love you ❤️
  3. Nicole:
    Wauw! Wat een avonturen weer Kelly, super om te lezen
  4. Ellie en Wim:
    Weer een mooi verhaal Kelly
    Leuk om met je mee te mogen genieten
    Van je leventje daar
    Houdoe en bedankt Voor je flog
  5. Fam v helvoirt:
    19 september 2018
    Kei leuk om je avontuur te kunnen volgen. We missen jou ook op de feestjes, maar geniet van alles daar. En op zoek naar schoenen, want dan kan het feest beginnen😉😘
  6. Opa & Karin:
    19 september 2018
    Goed zo meisje, geniet maar van alles wat op je af komt, het zijn dingen die je nooit meer zult vergeten en later met veel genoegen op terug kijkt. Veel plezier op het "Homecoming" gala!!
  7. Joy:
    19 september 2018
    Super gaaf dat je al die leuke dingen meemaakt. En overal mee naar toe mag. Heel veel plezier op de homecoming😚
  8. Anthonie van der steen:
    21 september 2018
    Hey Kelly wat maak je toch veel mee. Genieten. En zet je er ook een foto op van jouw in je jurk. 🎉