Because Kelly!

29 augustus 2018 - Missouri, Verenigde Staten

17 augustus. Een hele week school gehad! Was het vermoeiend? Jazeker. Heel erg zelfs, maar de dagen vliegen hier voorbij. Ik denk dat dat komt, omdat je elke dag dezelfde vakken op dezelfde tijd hebt.

We hadden besloten om die avond naar mijn eerste echte baseball game te gaan! Super cool natuurlijk. Ik ging samen met mijn gastgezin en de exchange student uit België.

Het was een game tussen de Springfield Cardinals en een ander team. De Springfield Cardinals hadden gewonnen. En telkens als de teams wisselden van kant kwam er entertainment. Ook een kiss cam zoals je wel eens op die filmpjes ziet. Echt heel grappig. Na de game was er vuurwerk wat heel mooi was. Daarna zijn we weer naar huis gereden en gaan slapen.

Die zaterdag ging ik echte Nederlandse pannenkoeken bakken voor mijn gezin. Dit was echt heel leuk om te doen! Het eerste beslag was een beetje te dik, maar het tweede was perfect. Ze vonden de pannenkoeken heel lekker en het was heel grappig om te horen hoe zij het woord uitspraken.

Daarna gingen we naar silver dollar city. Een pretpark met achtbanen. Het was hier heel leuk! En elke keer als we langs iets kwamen was het dit moeten we halen want Kelly heeft dit nog niet gehad! Dit is nu een grapje geworden in mijn gezin, want als iemand iets wil zeggen ze gewoon: Because Kelly!!

Die avond hadden we een kampvuur gemaakt in de tuin en gingen we marshmallows roasten. Die deed je vervolgens op een biscuit en daarop chocola en Voilá, een s’mores! Lekker, maar erg plakkerig en heel je gezicht zit onder, maar wel heel leuk om te maken.

Zondag weer naar de kerk. Het wordt eigenlijk steeds interessanter. Het is best leuk om te zien hoe hun over dingen denken en wat hun doen voor de kerk. De meiden van de kerk zijn ook echt heel lief en aardig dus het is ook gezellig om tijd met hun te spenderen sinds ik niet iedereen op school zie.

S’avonds hadden we een bijeenkomst met de jongeren van de kerk en gingen ze scripties bespreken. Terwijl de bijeenkomst bezig was kreeg ik een tornado waarschuwing! Dat blijkt hier best normaal te zijn, maar dat was wel even schrikken (ook al had ik stiekem best een tornado willen zien).

Toen we thuis kwamen hadden we scripties en prayers. En Jeff had voor mij de Nederlandse versie gedownload dus vroeg hij of ik de scripties in het Nederlands wilde voorlezen voor hun. Dat deed ik met plezier! Het was heel grappig, want toen ik klaar was met voorlezen keken ze me met grote ogen aan. Ze konden zelf meelezen in het Engels, dus ze wisten wat ik zei, maar het was toch wel heel gek voor hun.

Dinsdag de 21ste had ik een interview na school voor het filmpje. Dit was heel ongemakkelijk, sinds hij ook van dichtbij filmde als ik even op mijn telefoon zat of huiswerk maakte. Hij had mij, Karman een danielle geïnterviewd en vrijdag kwamen ze nog in mijn mythologie klas om ook nog even wat te filmen. Dit was gelukkig minder awkward, want niemand had het door. (Het filmpje is online, maar ik vind het een heel ongemakkelijk filmpje dus ik zet de link er niet bij :))

Die avond gingen we zumba dansen, wat echt heel intensief was en daarna hadden we een filmavond met de meiden van de kerk. Dit was echt heel gezellig. We hadden ijs, koekjes en cake en keken de nieuwste Avengers film: infinity war.

Dit was echt een hele leuke avond en ik was heel blij dat ik was meegegaan.

Zaterdag hadden we een poolparty met alle Exchange studenten uit onze groep (niet alle op mijn school). Een meisje uit België, 2 jongens uit Spanje en een jongen uit Duitsland.

We moesten allemaal wat eten meenemen dus ik had boterkoek gemaakt! Weer lekker Nederlands, en lekker dat ie was! Iedereen vroeg gelijk naar het recept!

Die avond hadden we weer een kampvuur. We hadden vrienden en de Exchange studenten uitgenodigd en dit was zeker een geslaagde avond!

Maandag had ik mijn tweede toets voor forensics. Dit was best moeilijk om te onthouden, want we moesten botten weten te kunnen benoemen in het Engels! Maar alles is goed gekomen en ik heb er maar 2 door elkaar gehaald.

In de avond gingen we danielle’s slang eten geven. Een dooie muis. Dit was echt mega vet! Heel de bek ging open en de muis ging er langzaam in.

Dit was het moment dat ik zeker wist dat ik ook een eigen slang wil als ik weer thuis kom!

Gisteren zijn we wezen shoppen voor homecoming dresses. Ik had er een paar aangehad, maar had maar bij eentje het idee gekregen dat dat hem zou kunnen zijn, maar hij was wel $60.- dus kijk ik nog even verder :)

Aanstaande vrijdag is de eerste football game met het thema White Out!

Dat betekend dat iedereen van school in het wit naar school komt om het team te supporten. Ik kijk hier al helemaal naar uit!

1. Mama:
    29 augustus 2018
    Wat een avonturen beleef je lieve schat!! Geweldig om zo met je mee te lezen, zijn we er toch een beetje bij. En wat betreft die slang, pas als je op je eigen zit he 😉 liefs mama xx
  2. Opa & Karin:
    29 augustus 2018
    Goed om te lezen dat je het prima naar je zin hebt, you go girl!!!
    Liefs van ons.
  3. Nancy:
    30 augustus 2018
    Geweldig Kelly, wat jij nu allemaal beleefd. Het lijkt wel een Highschoolmovie.😉 En dank je wel dat wij jouw avonturen mogen meebeleven dmv jouw blogs. Ik kijk nu al uit nasr je volgende blog. Veel plezier en geniet van je mooie avontuur. Dikke knuffel💖
  4. Frea:
    30 augustus 2018
    Klinkt echt super leuk!!! Veel plezier vrijdag:)
  5. Fam v helvoirt:
    30 augustus 2018
    Het klinkt alsof je je plekje gevonden hebt daar. Mooi om te lezen hoe goed en leuk je het daar hebt. Maar die slang vind ik niet zo'n goed idee hoor😣. Succes met school en uitzoeken van je jurk🤗. Groetjes van ons vieren xx
  6. Anthonie van der steen:
    30 augustus 2018
    Super Kelly, die link van dat filmpje kun je er gerust bij zetten.. dat deed je goed was mooi om te zien.leuk een slang in huis haha. Veel plezier bij de football wedstrijd 😘
  7. Miriam (buurvrouw):
    30 augustus 2018
    Wat leuk om zo met je mee te mogen lezen! Je beleeft mooie en leuke dingen. We hebben muizen genoeg in de achtertuin, dus komt goed. hihi
    Heel veel plezier!
  8. Nicole:
    30 augustus 2018
    Super om jouw belevenissen te kunnen lezen! Wat maak je veel leuke dingen mee daar! Geniet ervan 😘
  9. Carola:
    30 augustus 2018
    Helemaal geweldig om te lezen dat je het naar je zin hebt, je bent er nog maar net en nu al zo veel leuke dingen gedaan, ben benieuwd wat je nog allemaal gaat mee maken op je avontuur! Geniet ervan meid! X
  10. Ellie en Wim:
    30 augustus 2018
    Wat heb jij het leuk daar Je had geen mooier en liever gezin kunnen treffen
    Lekker alles meemaken .. en lief dat je ook voor hun kookt of bakt
    En wat is er dan Hollandser dan pannenkoeken en boterkoek
    En alles went zeggen ze altijd zelfs de kerk ... maar dat is zo als je je ergens voor open stelt
    Die slang en dat muisje het ene dier aan het ander voeren is toch zielig
    Maar goed een fijne tijd tot de volgende Vlog
    Houdoe en bedankt
  11. Into Study Exchanges:
    30 augustus 2018
    Leuk om te lezen Kelly! Je lijkt je draai al aardig te hebben gevonden daar. Geniet ervan! Grt Tahnee
  12. Carla van Dijk:
    30 augustus 2018
    Hoi Kelly Wat heb jij het getroffen bij de Familie waar je verblijft. Ook vindt ik het leuk om te lezen wat je meemaakt. Geniet daar van je studie en de leuke dingen.
  13. Ellie en Wim:
    18 september 2018
    Hoi Kelly
    Hoe gaat het daar .....
    je zal het wel druk hebben.
    Maar ik wil toch even de groeten doen
    Liefs van ons En geniet van je tijd daar
    Houdoe