Hoger dan de Eiffeltoren

18 maart 2019 - Missouri, Verenigde Staten

Spring break!

Wat ik verwachtte: zon en een lekkere temperatuur. Wat krijgen we in Missouri: wolken en een frisse temperatuur. Maar dat mag de pret niet verpesten natuurlijk!

Vrijdag begon de vakantie al wat ik erg fijn vond. Zaterdag scheen de zon dus greep ik mijn kans! Lekker in de zon op de trampoline voor ongeveer twee uur. Ik had verwacht dat ik geen zonnebrand nodig had, maar dat had ik fout. Met een half verbrand gezicht zat ik de volgende dag in de kerk. Maandag ochtend vertrokken ik, Karman, Danielle, Lilly, Kate, Laura en een vriendin van Lilly en een van Kate naar St Louis. Daar gingen wij een girls trip maken van maandag tot donderdag. Na ongeveer een 3,5 uur durende reis kwamen we aan bij een leuk plekje, daar hebben we rondgelopen en toen lunch/avondeten gegeten. Het had de lunch moeten zijn maar het was zo veel dat niemand geen avondeten meer nodig zou hebben. Het restaurant heet Fitz en staat bekend om hun rootbeer floats en hun zelfgemaakte soda. (Op de foto kun je mijn float zien) rootbeer is een drankje dat hier heel populair is maar wat voor Europeanen naar hoestmedicijn smaakt. Alsnog best lekker vind ik zelf, maar gewoon apart. Een rootbeer float is als er ijs bij zit. Zoals je op de foto ziet zit het ijs daar erbovenop maar het is een echte float als het erin zit. Wat het ook zat nadat ik wat ijs had gegeten van de zijkant. En daarna kregen we ons eten. Iedereen zat eigenlijk al best wel vol, want we moesten het ijs van de zijkant eten anders ging het allemaal langs het glas. Gelukkig krijg je hier een doos mee en konden we de rest wat we niet op hadden mee naar huis nemen. Daarna gingen we naar ons huisje en keken we een paar films.

De volgende dag gingen we naar de arch. Het is een monument dat hoger is dan de Eiffeltoren. Vroeger zagen ze St. Louis als de gateway to the west en dat is dus ook waar het monument voor staat. Het is echt mega hoog en groot en wij zijn naar boven geweest! Eerst keken we een filmpje over hoe het is gemaakt en als je dat gebouw ziet is het echt een wonder dat niemand is overleden tijdens het maken van de arch. Daarna gingen we naar het museum dat vooral ging over de geschiedenis met het kolonialisme en de indianen. En daarna konden we naar boven! Er waren 8 capsule’s en wij zaten er met 4en in. Naar boven was best eng omdat de capsule soms draaide omdat de arch natuurlijk niet recht naar boven gaat. Eenmaal boven waren er een aantal raampjes waar je doorheen kon kijken. Dit was wel heel cool om te zien, want aan de ene kant had je de hele stad en de andere kant was eigenlijk niet heel mooi. Daar had je de Mississippi rivier en waren ze nog wat dingen aan het bouwen.

Daarna gingen we weer even naar het huisje en s’avonds gingen we naar de Cheesecake Factory. Dat is echt HET restaurant waar iedereen het altijd over had en het viel zeker niet tegen! Ik had een gerecht met pasta en kip en het was best pittig. Ik bewaarde mijn eten een beetje want de naam zegt het al. Het staat bekend om de Cheesecake dus je kunt hier gewoon niet naartoe gaan zonder een stuk cake te hebben. Zelf ben ik niet echt een fan van Cheesecake dus ik koos voor een Cheesecake die ook normale cake ertussen had zitten en die was heel lekker! Daarna keken we nog een film en gingen we naar bed. Tijdens de film werd ik gefacetimed. Mijn zus en vriendin waren op een concert van mijn favoriete band en tijdens mijn favoriete nummer facetimede ze mij zodat ik het ook een beetje mee kon maken :) ik had deze band al in november gezien in Kansas City gelukkig dus zo heel verdrietig was ik niet dat ik er niet bij was.

Onze plannen voor woensdag waren wat veranderd omdat Laura al heel de trip ziek was. We gingen die dag naar een winkel shoppen en daarna naar de film om captain marvel te kijken! De film is echt een aanrader! Als avondeten gingen we deze keer niet heel fancy doen. Even naar chick-fil-a en dan thuis een film kijken. Ik had heel die dag niet eens honger gehad omdat ik mijn leftovers van de dag ervoor had opgegeten. De laatste dag van onze trip, donderdag, gingen we doen wat we eigenlijk woensdag zouden doen. Het citymuseum. Ik was verteld dat dit een klimparadijs was en inplaats voor kinderen ook voor volwassenen. Wat ik had verwacht was een sport van dippie doe maar dat was het niet. Het was enger en ik ben natuurlijk echt een baby dus dat klimmen was niet echt voor mij. Bij de foto’s kun je zien hoe het eruit ziet! Daarna gingen we naar huis.

En toen was het vrijdag! De vakantie al bijna voorbij helaas. Deze dag was Danielle’s verjaardag. Ze werd 18 jaar. Ze ging uiteten met Karman en Jeff en overdag had ze ook wat ik gedaan. Ik had een rustige dag thuis, lekker uitrusten na de trip. Op zaterdag gingen ik en danielle met Jeff mee om wat spullen te kopen voor de tuin en nieuwe plantjes die we zondag zouden gaan planten, daarna gingen we uiteten bij red Robin. Dat is een burger plek. Ik nam een simpele burger want ik hoef er niet heel veel op maar hij viel wel tegen helaas.

Zondag was het St patricksday. En dat vierde mijn familie ook! De kabouters hadden in de eieren geplast en daarom waren ze groen. Ook deden ze dat in de stroop en taart dus al het eten was in het groen! Na de kerk gingen we de bollen planten. En niet alleen degene die we hadden gekocht maar vooral degene die mijn familie had opgestuurd! De tijs dat we ze eigenlijk hadden moeten planten was al een tijdje terug, maar ze zitten in de grond en iedereen is heel benieuwd naar hoe de tulpen eruit gaan zien! Morgen moet ik weer naar school maar dan is het nog maar ongeveer 1,5 maand van school en dan heb ik vakantie! ik moet in de week van mei nog wel een paar keer naar school komen voordat we graduation hebben maar daarna is het echt over! Ik heb zin om iedereen weer te zien maar ik ga het hier ook echt wel missen! En de realisatie dat ik er volgend jaar niet ben komt nu bij iedereen ook harder aan. Zoals vandaag waren Lilly en Gracie over Halloween aan het praten en hoe ze moesten gaan toen ze besefte dat ik er helemaal niet zou zijn voor Halloween. Ik zei natuurlijk dat ze me gewoon moeten facetimen en meenemen als ze gaan trick or treaten!

1. Mama:
    18 maart 2019
    WoW wat een prachtig monument die Arch, wel heel hoog hoor!!
    Zo te lezen eet je nu alles, wat een grote verandering schatje.
    Ik hoop dat jij de tulpen ook nog uit ziet komen, misschien bloeien ze wel als papa en ik naar jou komen. Dikke kus mama xx
  2. Ellie en Wim:
    18 maart 2019
    Weer een super mooi verhaal met prachtige foto,s
    Overal van genieten en alles eten Geweldig
    Houdoe wor
  3. Fam v helvoirt:
    18 maart 2019
    Wat een hoop mooie dingen maak je daar mee, onvergetelijk. En wat gaat de tijd snel zeg. Groetjes en een dikke kus van ons vieren x
  4. Opa & Karin:
    18 maart 2019
    Zo alweer een verhaal over alles wat je meemaakt tijdens jouw verblijf in Amerika. Je hebt het toch maar getroffen met die familie die van alles onderneemt en nu ook nog van bovenaf St. Louis maar ook de Mississippi te kunnen bewonderen. Nu even nog de High-school goed afsluiten en dan komt natuurlijk daarna het feit dat je afscheid moet gaan nemen van al die lieve mensen maar we weten zeker dat je vrienden voor het leven hebt gemaakt. De lieve groetjes van ons.
  5. Nicole:
    18 maart 2019
    Wat een mooie verhalen en foto's weer! Geniet er nog maar lekker van daar en maak mooie herinneringen!
  6. Daphne van de Langenberg:
    18 maart 2019
    Wat blijft het super leuk om jou verhalen te lezen en te horen hoe leuk je het daar hebt! Ik lees elke keer je blog met plezier!
  7. Joy:
    18 maart 2019
    Wowww super gaaf dat je naar zoveel verschillende plekken bent geweest. Geniet er nog even van. Over een paar weekjes is het weer voorbij. Kusjess
  8. Aad en liesbeth:
    19 maart 2019
    wow, wat heb je een leuke tijd. Geniet er nog even van. Komen de bloembollen al een beetje op?
  9. Nellie en Tonnie Kwaks:
    20 maart 2019
    wat een belevenis zeg. mooi om te lezen maar voor jou super om mee te maken . Nog een hele mooie tijd . have fun .