Eerste Prom, gegooid brood en drugs

19 april 2019 - Missouri, Verenigde Staten

Weer terug naar school! En dit is nu echt het laatste gedeelte van mijn tijd hier. Het gaat ongelofelijk snel en van de posters met het aantal dagen nog te gaan voor seniors wordt ik al helemaal depressief. Maar we zijn zo ver nog niet!

Op woensdag zat ik in mijn eerste uur toen ik en twee anderen uit mijn klas naar de front Office geroepen werden. Wat heb ik gedaan? Dacht ik bij mezelf. Niks dus maar ik moest wel een drugtest doen! De kozen random namen uit en toevallig zat ik daarbij. Voor alles een eerste keer dacht ik. We kregen water van te voren want daarna moest je, ja echt, in een bakje plassen! Leuk joh! Natuurlijk doe ik geen drugs dus bij mij was er geen probleem! Wel weer een nieuwe ervaring erbij.

In het weekend ging ik samen met mijn vriendin Sara shoppen. Toen we dat deden voor de kerstcadeautjes zagen we build-a-bear en besloten we dat wij dat samen een keer zouden doen. En die dag was aangebroken! Samen liepen we de winkel in. Voor de mensen die niet weten wat dit is, dit is een plek waar je een ‘huid’ kan uitkiezen (verschillende dieren) en dan vullen ze hem daar op met spul dat in een knuffel zit. Daarna maken ze hem dicht en tadaa! Je hebt je eigen knuffel gemaakt. Ik ging voor de simpele beer want die vond ik het leukste. Daarna moest ik op een machine drukken terwijl het meisje dat daar werkte zorgde dat alles van de beer opgevuld werd. Ze sprak wel heel kinderachtig tegen mij en Sara maar dat is waarschijnlijk een deel van haar baan (en natuurlijk ook omdat het vaak kinderen zijn die daar komen, niet 18 jarige). Ik had dit al vaker in films gezien en had het altijd al een super leuk idee gevonden en nu heb ik mijn eigen beer! Je kunt hem ook aankleden, maar dat is allemaal te duur.

Op de 26ste zaten we in de les sociologie (zoals elke dag). We waren klaar met onze Notes dus ik, Danielle, Haley en Hanna waren aan het kletsen over een heel populair restaurant hier. Lamberts. Ik was er nog niet heen geweest maar wilde wel super graag omdat ik er zoveel van gehoord had. Het is een restaurant die vooral bekend staat om hun ‘rolls’ die ze (ja, echt) naar je toe gooien en die jij dus moet vangen! Gelukkig zijn ze goed in gooien dus er vallen niet héél veel op de grond. Maar ja, kei Amerikaans dus. Dus natuurlijk moet ik dat doen! Toen we erover aan het kletsen waren appte Danielle Jeff en hij zei dat we vanavond zouden gaan! Ik had een lichte lunch en daarna niks meer gegeten want ik wist dat het veel zou worden. Ze liepen in het restaurant rond met ‘pass arounds’ die je gewoon kon krijgen, zonder ze te bestellen. De mensen liepen rond met verschillende dingen en je kon dan vragen of je ze mocht hebben. En als je je hand opstak gooide ze een roll naar je. Het eten was ook super veel dus dat ging weer in een doggybag mee naar huis. Het eten was lekker maar viel wel tegen omdat het allemaal gefrituurd was. Maar wel heel leuk om mee te maken.

De laatste musical van school ben ik ook heen geweest. Ze deden ‘The Addams Family’ en hij was echt mega goed! De dag daarna had ik een verjaardagsfeestje waarbij we naar een escape room gingen. Het was de moeilijkste en als we 5 minuten meer de tijd hadden gehad waren we er zeker uitgekomen! Maar helaas hadden we die niet dus hadden we het niet gehaald.

Deze zaterdag en zondag was er ook General conference (dat was ook rond Halloween) toen kondigden ze aan dat we 2 uur kerk zouden hebben. Dit keer zat iedereen te speculeren over welke veranderingen er nu zouden komen, alleen dot keer geen veranderingen. We keken naar wat talks en tussendoor de sessie’s zat ik lekker buiten want het was 25 graden!

Op 12 april kregen we nieuws waar heel de familie zo op hoopte! Ashley, hun tante was bevallen van een baby jongetje!!! Super leuk en vooral heel mooi, omdat zij normaal geen kinderen kunnen krijgen. Ze hebben 2 geadopteerde kinderen maar dit is hun aller eerste baby’tje. Zijn naam is Nathaniel en hij is echt een schatje.

Op 13 april was het zover. Mijn aller eerste prom! Zoals al eerder verteld had ik een promposal gehad. Iedereen in onze youthgroup had een date dus dat was wel heel leuk. Rond 11 uur deed danielle mijn make up. Daarna door naar de haren die Karman voor mij deed. Ik had echt mega schattige krullen die echt op die van Sandy op het einde van Grease. Ik besloot om mijn haren omhoog te doen. Na het wachten kwamen om 4:30 mijn en lilly’s en averie’s dates. Na wat foto’s zijn we allemaal naar een huis gegaan van een member en daar hadden we een diner. Het was Italiaans en heel het huis was super mooi versierd. Toen gingen we naar de dance. Het was heel gezellig en ik heb veel gedanst. Toen het over was om 10 uur gingen we met onze groep naar village inn en trakteerde onze bishop ons op taart wat voor hun een traditie is. De mensen die daar werkte hadden waarschijnlijk wel de pest aan ons sinds wij 10 minuten voor sluitingstijd binnen kwamen lopen met een grote groep. Maar het was hartstikke lekker! Daarna weer naar huis en douchen en de 100 bobbypins uit mijn haar halen. Het was een hele leuke avond en ik ben blij dat ik was gegaan.

Morgen ga ik op een camping trip met mijn gezin. Dus ik dacht; oh, twee dagen en 1x overnachten in een tent. Kleine rugzak met een slaapzak is genoeg! Maar ja, ik zit natuurlijk in een gezin van backpackers dus die moesten lachen om mijn kleine tasje. Ik kreeg een grote backpack en daar stopte ik alles in. Morgen gaan we vertrekken naar Arkansas en spenderen we vrijdag en zaterdag daar. Dan gaan we zaterdag avond weer naar huis om op tijd thuis te zijn voor Pasen.

Op dit moment heb ik nog maar 9 schooldagen. Echt mega raar! De tijd vliegt. Ik heb wel heel veel zin in graduation en project grad, een feest dat tot in de late uurtjes gaat voor alle seniors. Vandaag hadden we de laatste keer star. Een mentoruur maar waarbij je jouw klas mag verlaten en in de kantine mag gaan zitten. Dit was altijd het half uurtje dat ik bij kletste met mijn vrienden omdat ik niet iedereen altijd zie op school. Helaas is daar nu een einde aan gekomen, maar gelukkig gaan we nog wel heel veel doen. Ik hoef geen finals te maken want ik heb minder dan 2 dagen gemist dus dat is hartstikke fijn. Verder ook geen andere speciale toetsen, behalve de Missouri constitution test die ik moet halen om te kunnen slagen, maar dat wordt een makkie want ze hebben ons een study guide gegeven met de precieze antwoorden.

Ik heb super veel zin om te kamperen morgen, maar ik ben ook wel zenuwachtig omdat hun het wat anders doen dan wij het normaal zouden doen maar het gaat hartstikke leuk worden!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam v helvoirt:
    19 april 2019
    Wat een verhalen weer, en wat zag je er super mooi uit met je krullen. Geniet van de laarste periode en we hopen je snel weer te zien en de verhalen live van je te horen. Dikke kus van ons vieren X
  2. Mama:
    19 april 2019
    Wat zag je er mooi uit, net als je host zusjes en jouw date 😉 Nog even genieten van de laatste maand schatje maar dat komt wel goed zo te horen. Kus mama xx
  3. Ellie en Wim:
    Mega mooi
  4. Nancy:
    19 april 2019
    Heerlijk om me te mogen genieten van jouw belevenissen. En wat zag jij er mooi uit.💖
  5. Opa & Karin:
    19 april 2019
    Weer bedankt voor jouw nieuwste verhaal over die onvergetelijke ervaringen die je daar allemaal beleefd. Dit jaar is nu eindelijk bijna om en we zijn we allemaal blij om jou over 2 maanden weer in ons armen te kunnen sluiten maar geniet ondertussen nog maar lekker van alles wat er nog te beleven valt en natuurlijk van die lieve familie Petersen want daar heb je het echt wel mee getroffen!
  6. Daphne van de Langenberg:
    19 april 2019
    Wat zie je er prachtig uit Kelly! Wat lijkt me dat geweldig om naar zo’n prom te gaan😍
  7. Anthonie van der steen:
    mooi geschreven Kelly,
    ben nu al benieuwd naar je kampeerverhaal...
    fijne paasdagen.
  8. Nellie en Tonnie Kwaks:
    16 mei 2019
    heb weinig tijd gehad om eerder te lezen. allerlei drukke bezigheden . niet echt lekker geweest .