Vertrek!

10 augustus 2018 - Missouri, Verenigde Staten

Vertrek!

Op 7 augustus nam ik afscheid van mijn familie en begon mijn grote avontuur!

Spannend? Ja, echt heel erg.

Al gelijk in het vliegveld kreeg ik heimwee.

Waar was mijn zus om tegenaan te slapen? En toen ik het briefje kreeg van de douane wat je moest invullen wilde ik heel graag dat papa bij me was om me te helpen.

Maar ja, die waren er niet dus ik moest het allemaal zelf doen.

Bij de paspoort controle stond een enorme rij waar ik, en twee andere Nederlandse meisjes, wel meer als een uur hebben gestaan.

Toen ik eindelijk aan de beurt was stelde de meneer wat vragen en vroeg om mijn papieren.

Ik raakte gelijk in paniek. Ik wist dat ik ze bij had, en had ze ook zo te pakken, maar bij de anderen vroeg hij daar niet om! Waarom bij mij wel?

Na een paar minuutjes was alles prima en mocht ik door.

Wij waren de eerste van de 4 groepen die waren aangekomen. Dit was allemaal heel leuk tot we te horen kregen dat we nog ongeveer 3 uur moesten wachten op de andere groepen.

Om 13:15 hadden we onze koffers en pas om 16:28 waren we compleet en konden we naar te hostel in New York.

Deze dag hebben we verder nog gegeten en geslapen.

Toen ik in bed lag kreeg ik toch weer last van heimwee. Ik had veel meer zin om thuis te zijn bij papa en mama dan met vreemde mensen op een kamp te gaan.

De tweede dag werd ik al vroeg wakker. Waarschijnlijk door de jetlag, want het is in New York 6 uur eerder dan in Nederland.

Na het ontbijt gingen we met de metro naar times square en het was super leuk! De metro was heel benauwd (heel New York ook) maar eenmaal op times square viel het met de drukte wel mee. We konden een uur vrij lopen en foto’s maken.

Daarna gingen we naar central station waar je een whisper corner had. Dit hield in dat als je in een hoek van de muur iets zei dat je het aan de overkant hoorde.

Hierna zijn we naar het Rockefeller centre gegaan en zijn we helemaal naar boven gegaan. (Natuurlijk wel met de lift)

Dit uitzicht was echt heel erg mooi. Je kon zo over heel New York uitkijken.

Toen kregen we even een uurtje vrij om te gaan lunchen en daarna mochten we gaan shoppen.

Het was echt enorm heet weer dus de airco van de winkels waren erg fijn.

En toen vertelde ze ons dat we naar central park gingen. Super vet natuurlijk! Ik had al helemaal zin om daar op het gras te gaan zitten en uit te rusten.

Nou, niet dus. We hebben een flinke wandeling gemaakt zonder te stoppen in de bloedhete zon.

Daarna gingen we in het spitsuur met de metro terug naar het hostel. Ik pakte snel mijn spullen en sprong gelijk in een van de douches.

Na te zijn gedoucht en te hebben gegeten kregen we een optionele excursie.

We konden kiezen: of in het hostel blijven of s’avonds naar times square.

Die keuze was dus snel gemaakt.

Toen we aankwamen op times square was het een stuk drukker dan overdag. Ik en de andere twee Nederlandse meisjes liepen rond en zagen toen dat er een show zou worden opgevoerd op straat.

Dit was super leuk. Het waren twee jongens die aan het dansen waren en allemaal kunstjes aan het doen waren. Ze maakte er echt een hele show van en haalden zelfs mensen uit het publiek.

Na deze show zijn we verder gelopen om foto’s te maken.

Op de weg terug naar de verzamelplek gingen we nog foto’s van elkaar maken op het zebrapad. Dit was heel grappig, want we moesten snel zijn of het stoplicht ging op rood!

Daarna gingen we terug met de metro, maar die stopte ermee na een paar stoppen dus moesten we overstappen. Het was mega druk en warm, maar we waren weer veilig aangekomen bij het hostel.

De derde dag gingen we erg veel doen. En hebben we echt heel veel gelopen.

Eerst zijn we over de Brooklyn Bridge gelopen die erg mooi was.

Daarna hebben we de boot gepakt naar Liberty island en hebben we het Vrijheidsbeeld gezien.

Het beeld was veel groter dan ik had verwacht en ook heel mooi!

Na weer aangekomen te zijn op het vaste land hadden we een uurtje vrije tijd om te lunchen.

Na de lunch zijn we naar het 9/11 memorial gegaan. Dit was erg indrukwekkend. Het was een heel groot momument met alle namen van de overledenen.

Toen kregen we weer een keuze: chinatown of het park high line.

Wij hadden voor high line gekozen. Hier lag vroeger een spoorweg, maar die werd lang niet meer gebruikt en toen hebben inwoners geld ingezameld om er een park van te maken waar je nu kunt lopen.

Dit was heel leuk en mooi. Er waren overal planten (die zie je niet zo veel in New York) en je kon zo over het spoor lopen.

S’avonds moesten we onze koffers weer gaan pakken, want er zouden twee bussen ons naar het vliegveld brengen. 1 bus ging al om 5 uur en de 2e (waar ik in zat) om 8 uur.

De volgende ochtend stond de wekker om 7 uur, maar ik werd al rond 4 uur wakker. Ik en het andere Nederlandse meisje waren de enige van onze kamer die de tweede bus hadden dus de rest had de eerste en zij moesten om 5 uur vertrekken. Daarna ben ik gelukkig nog wel in slaap gevallen.

Op het vliegveld moest ik nog ongeveer 5 uur wachten voordat mijn vliegtuig zou gaan vliegen naar Chicago.

Nadat ik aankwam op Chicago was ik eerst op zoek gegaan naar mijn gate. Dat was nog een best wel grote wandeling, want het vliegveld is heel groot, maar wel heel leuk. Er zijn overal winkeltjes en eettentjes en alles staat netjes aangegeven dus het was niet moeilijk om de gate te vinden.

Nadat ik de gate had gevonden moest ik weer helemaal terug lopen, omdat ik wilde eten.

Ik was mooi op tijd voor mijn vlucht naar Springfield en kon al snel het vliegtuig instappen.

Dit was mijn laatste vlucht! Hierna ging ik eindelijk mijn gastgezin in het echt ontmoeten.

Toen ik op het vliegveld aankwam werd ik gelijk opgewacht door mijn gastgezin. Ik kreeg gelijk een grouphug en ze hadden borden voor mij gemaakt. Daarna haalden we mijn koffers op en reden we naar mijn nieuwe huis.

Ik kreeg een tour en we aten wat en toen kwam er al weer familie over de vloer. We hebben een film gekeken en nu is het tijd om te gaan slapen!

Mijn gastgezin is echt onwijs lief en ik had niet in een beter gezin terecht kunnen komen!

1. Joy:
    11 augustus 2018
    Wowww super gaaf dat je echt al zoveel hebt kunnen doen. Nu lekker uitslapen. Heel veel plezier 😚
  2. Mama:
    11 augustus 2018
    Wat een geweldige ervaring schatje!! Nu gaat het High School avontuur echt beginnen. Je hebt een super gast gezin dus het wordt een top jaar!! Geniet van elk moment, dikke kus x
  3. Jessica van Roosmalen:
    11 augustus 2018
    Jij hebt in een paar dagen al meer gedaan dan de gemiddelde toerist in een hele vakantie, en dan moet het grote avontuur nog beginnen. Veel succes en vooral veel plezier daar.
  4. Ellie en Wim:
    11 augustus 2018
    Heel mooi begin .....voor een geweldige tijd ....het genieten is al begonnen ....
    Prachtige foto.s
  5. Nicole:
    11 augustus 2018
    Super leuk om te lezen en te zien! Veel plezier
  6. Anthonie van der steen:
    11 augustus 2018
    Hoi Kelly heb net het filmpje gezien hoe je ontvangen werd door je gastgezin. SUPER zeg wat een welkom. Wat een lieve mensen.🤗
  7. Aad en liesbeth:
    Hoi Kelly,

Wat een super ervaring voor je. Geniet er van. Amerika is een schitterend land. Wij zijn er al een aantal keren geweest en blijft altijd leuk. En wat schrijf je leuk. Veel succes van Oom Aad en tante Liesbeth
  8. Fam v helvoirt:
    11 augustus 2018
    Super dat je al zoveel hebt gezien, en dat je het in je eentje hebt geflikt op het vliegveld en de rest. Topper geniet van dit avontuur xxxx
  9. Nellie en Tonnie Kwaks:
    11 augustus 2018
    fijn dat alles goed is gegaan en dat je nu op de plaats van bestemming bent. je verslag is mooi en duidelijk . goed te volgen . Geniet van alles wat je meemaakt. fam Kwaks
  10. Opa & Karin:
    11 augustus 2018
    Fijn om te horen dat alles toch vrij soepel verlopen is. Natuurlijk kun je wel in paniek raken en zonder papa, mama of grote zus is het even spannend maar je hebt je er keurig doorheen geslagen en we weten ook zeker dat we allemaal heel trots op je zijn. We kunnen niet wachten op de volgende blog.
    XXX
  11. Karin:
    11 augustus 2018
    Lieve Krllu, fijn dat je nu, na die zware, hete dagen in New York, bij je gastgezin bent aangekomen. Op het filmpje zagen we dat je méér dan welkom bent! Kun je nu een beetje tot rust komen en maandag met highschool beginnen. Ook weer spannend! Succes en liefs, Opa en Karin.
  12. Karin:
    11 augustus 2018
    Sory Kelly, met het tikken van je naam zat ik weer naast de betreffende toetsen te tikken. Xx
  13. Sanne:
    11 augustus 2018
    Aaaah kel! Klinkt zo leuk! Komt vast helemaal goed nu gaat het echt beginnen!
  14. Ellie en Wim:
    15 augustus 2018
    Hoi Kelly
    Zomaar even de groetjes uit Rosmalen
    Waar nu de avond begint te vallen
    En we aan jou dachten ......liefs