Los Angeles

17 juni 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Ontbijten bij Denny’s toen we onderweg waren naar LA. We hadden een lekker ontbijt dat bestond uit pannenkoeken. Daarna weer doorrijden. Dit was de laatste keer dat papa zo ver zou moeten rijden. Eenmaal aangekomen bij ons hotel gingen we even uitrusten en toen naar Downtown Los Angeles. Dit was alleen niet echt wat we ervan verwacht hadden, want bij de woorden fashion district denk je aan dure winkels en fancy geklede mensen. Wat wij kregen was niet dat, maar meer een migranten buurt. Er waren heel veel kleine winkeltjes die eigenlijk allemaal hetzelfde verkochte in een buurt met oude gebouwen. Het was niet echt wat we van LA verwacht hadden dus dit viel een beetje tegen. We gingen eten bij de KFC (want die hadden we nog niet gehad 😜) en daarna terug naar de hotelkamer het plan maken voor de volgende dag.

De volgende morgen gingen we eerst naar het Hollywood bord. Dit zijn letters die Hollywood spellen op een berg. We reden hierheen maar kwamen erachter dat je niet helemaal naar boven met de auto kon. Net toen we dachten dat we klaar waren met wandelen... maar we hebben het gedaan! Papa haalde het alleen niet naar het bord, want de auto mocht daar maar geparkeerd staan tot 12 uur. Mama, Daniëlle en ik zijn er wel heen gegaan en hebben daar wat foto’s gemaakt. Toen we terug liepen moesten we snel naar de auto rennen, want papa was op ons aan het wachtten, maar een bewaker wilde dat papa doorreed. Hierna zijn we naar de walk of Fame gegaan. Hoeveel namen dacht je dat er lagen? Ga er maar vanuit dat het er veel meer zijn! Er lagen sowieso 2500 maar ik weet zeker dat er nog wel meer lagen. Er lagen heel veel mensen bij die ik niet kende, maar ook namen zoals Alvin and the Chipmunks en Donald Duck.

Volgens mij hebben we ze niet allemaal gezien, maar zeker wel een hoop! Toen we hier klaar waren reden we door Beverly Hills heen. Hier zat wel de straat met alle dure merk kleding. Eenmaal hier doorheen gereden te hebben gingen we door maar Santa Monica pier. Dit was aan het strand (lekker!) en zag er super schattig uit! S’avonds hadden we gegeten bij de Cheesecake factory, waar ik in st Louis ook al een keer gegeten had.

De volgende ochtend zou rustig blijven, maar toen we nog op onze hotelkamer zaten kregen we slecht nieuws. Jerry, onze kat, was overleden. Dit kwam hard aan bij ons allemaal en dus werd deze dag een stuk minder leuk. We reden over de Mulholland drive, liepen op het strand en langs de winkeltjes bij Venice Beach en aten onze laatste maaltijd in Amerika als familie bij Taco Bell en KFC.

De volgende ochtend stonden ik en papa vroeg op. Ik moest om half 7 op het vliegveld zijn. Papa hielp me met inchecken en daarna moest ik het zelf doen. Papa, mama en Danielle hadden namelijk een andere vlucht. Ik had eerst een tussenstop in San francisco en vloog daarna door naar Amsterdam. Papa, mama en Daniëlle vlogen eerst naar San José, toen London en van London naar Amsterdam. Die hadden een iets langere reis dus. Gelukkig is iedereen goed aangekomen. Het is gek om weer thuis te zijn na een jaartje, maar toch voelt het alsof ik nooit weg ben gegaan, want alles is nog precies hetzelfde!

Bedankt voor het blog bij te houden het hele jaar en tot ziens!

1. Opa & Karin:
    17 juni 2019
    Nou schatje, jammer dat er op het einde het vervelende bericht kwam over Jerry maar gelukkig hebben we jullie weer allemaal veilig thuis.
  2. Opa & Karin:
    17 juni 2019
    En bedankt voor ons op de hoogte houden van jouw belevenissen, zo hebben we mee kunnen genieten van jouw droom!
  3. Ellie en Wim:
    Nou meisje
    Dat was me het jaartje wel
    Bedankt dat wij dat mee mocht beleven
    Genieten nu ....van lekker weer thuis .....
    En op naar het volgende studie jaar
    Houdoe en bedankt
    Ellie en Wim
  4. Nicole:
    18 juni 2019
    Lieve Kelly, bedankt voor je mooie verhalen en foto's het afgelopen jaar. Hierdoor waren wij er ook 'een klein beetje' bij. En nu weer lekker thuis, even wennen maar komt ook helemaal goed! Geniet van de zomer en daarna veel succes met je studie.
    😘
  5. Angela Versteijnen:
    18 juni 2019
    Hey Kelly,
    Ik vond het superleuk om jouw belevenissen te kunnen volgen via je blog en je foto's. Nu weer terug in ons kleine kikkerlandje. Zal wel even wennen zijn.

Nog gecondoleerd met het overlijden van Jerry...
  6. Jessica van Roosmalen:
    20 juni 2019
    Hey Kelly.
    Ik heb genoten van al je verhalen en foto's.
    Ben trots op je dat je het allemaal zo goed voor elkaar hebt gekregen.
    Nu weer wennen aan de nederlandse gewoontes en eten.
    Succes met je nieuwe opleiding.
    Groetjes